HOME

nedeľa 1. mája 2016

Čo si prajem k mojim dnešným narodeninám? Aby si si prečítal tento článok!

Dnes je to presne 26 rokov čo som na tomto svete!

26 úžasných rokov, počas ktorých si užívam život a mám každý deň dôvod na úsmev
26 rokov obklopená skvelou rodinou a kamarátmi, ktorí ma podržali keď som to najviac potrebovala a tešili sa so mnou za každý jeden môj menší či väčší úspech
26 rokov splnených prianí, ktoré som postupne odškrtávala z môjho zoznamu a plnila si jeden za druhým
26 rokov počas ktorých si žijem môj sen
26 rokov šialenej jazdy po svete, počas ktorej som navštívila presne 26 krajín sveta!!!
Splnený TOP cestovateľský sen v Sydney :)
No a tak ako aj minulý rok na narodeniny som sa rozhodla, že sa za to všetko čo mám a ako sa mám potrebujem niekomu tam vo vesmíre poďakovať. Minulý rok som narodeniny oslávila dobrovoľničením v sirotinci v nádhernej Kambodži, kde si článok o tom môžete prečítať TU. Dodnes tvrdím, že to bol jeden z najgeniálnejších nápadov aké som kedy mala a že to bol pre mňa taký ozajstný vstupný test do sveta dospelosti. Inšpiráciu a energiu, ktorou ma tam moji prckovia nabili som úžitkovala ešte pár mesiacov po odchode. Práve minulý rok a moje 25. narodeniny mi vnukli nápad, že už nechcem na narodeniny nič dostávať, ale naopak každý rok narodeniny osláviť dávaním. Mám totiž potrebu poďakovať za to čo mám a dať trošku tohto šťastia aj ľuďom a špeciálne deťom, ktoré sa možno pod tou šťastou hviezdou nenarodili. Prečo? Pretože deti sú láska a deti sú hlavne naša budúcnosť! Minulý rok to boli preto narodeniny v sirotinci v Kambodži a toho roku,....veď sa nechajte prekvapiť! :)

Zoznámenie sa so "Street Centre Bali Mamy a deti ulice"

Prvý krát som sa o Street Centre Bali, ktoré zastrešuje organizácia Bali Life dopočula pred pár mesiacmi, keď som náhodne natrafila na malý stánoček s krásnymi vecičkami na markete v Canggu. Pani obskakujúca tento stánok, mi tam vtedy predala dve nádherne textílne hračky pre prckov, ktorí sa v tom čase narodili mojim kámoškám v Košiciach. Hneď som sa začala vypytovať na tzv. story behind a po vyrozprávaní príbehu o ich organizácii som neváhala ani sekundu a sama sa pozvala k ním "domov". Návšteva centra bola pre mňa celkom emotívna, pretože nič na svete ma nevie dojať tak ako deti a starí ľudia v nie ideálnych životných podmienkách. No a tak som od prvej chvíle vedela, že skôr či neskôr zmobilizujem všetky sily a vymyslím spôsob ako aj v tomto prípade pomôcť!
Adálka a Marek- drobci mojich kámošiek v Košiciach, pre ktorých hľadanie darčekov ma priviedlo ku organizácii Street Centre Bali
Keď sú oči oknom do duše

Čo sa deje za dverami Street Centre Bali

Sreet Centre Bali je projekt, ktorý celý prebieha v jednom prerobenom domčeku na Bali v meste Denpasar.  Celý tento projekt je rozdelený na dve hlavné aktivity, ktoré manažuje spolu s pár pomocníkmi jedna šikovná lokálna žienka Gregoria. Denne sa pod jej rukami premelie niekoľko desiatok žien a detí z ulice, ktorým nevhodné finančné a sociálne podmienky nedovolia viesť normálny život. Ide väčšinou o deti a ženy z ulice, ktoré môže každý bežný turista stretnúť na hlavných cestách, križovatkách a rušných miestach žobrajúce o drobné mince. Deti sú často vyslané do ulíc aj priamo rodičmi, pretože si matky uvedomujú silu toho, ak im ešte do rúk dajú mladšieho súrodenca a pošlú ich s vopred nacvičenými anglickými frázami žobrať. Ja ich súdiť nebudem a ani nechcem, jediné čo na ich obhajobu môžem povedať je, že ich do tohto stavu dotlačila zlá finančná situácia, z ktorej si často krát bohužiaľ nevedia inak pomôcť.
Interiér vyzdobený všade prítomnými pozitívnymi nápismi 

Vedeli ste napríklad, že:

  • priemerná mzda človeka v Indonézii je 100 USD/mesačne
  • viac ako 1 milión (!!!) detí ročne predčasne ukončí štúdium na základnej škole, pretože rodičia nemajú na financovanie uniforiem, kníh a pomôcok do školy
  • väčšina týchto detí je vybraná rovno zo školských lavíc a poslaná do ulíc žobrať/zarábať
  • na základe čoho až 2,7 milióna detí v Indonézii je nútená zarábať a nosiť domov príjem peňazí
  • z toho až polovica detí je vo veku do 13 rokov!
  • deti sú pri živote na ulici denne vystavované život ohrozujúcim (najmä infekčným) chorobám
  • množstvo detí je bežne nútených denne si privyrábať aj prostitúciou pričom Indonézia patrí na 19. priečku na svete v počte nakazených ľudí vírusom HIV/AIDS (vyše 330 000 ľudí)
V centre sa teda Gregoria spolu so svojim týmom snaží o to, aby tieto matky a ich deti prilákala od života na ulici a rušných ciest k nej do centra. Do centra, kde dostanú jedlo, vodu, kde sa deti môžu hrať a kde im ona spolu s ďalšími zamestnancami prevádzkuje dve hlavné aktivity. Prvou aktivitou je vzdelávanie detí a druhou sú pracovné workshopy mamám. Detí tak z kníh, ktoré centrum zabezpečí dostavajú aspoň základné vzdelanie, učia sa čítať písať a základy angličtiny. Matkám sa snaží zabezpečiť ručné práce a využiť ich šikovnosť a zručnosť, ktorú premieňajú na hotové výrobky. S výrobkami potom Gregoria obieha miestne trhy a markety po Bali a snaží sa tieto výrobky predať a priniesť peniažky späť do centra. Áno presne tak, ako som ju na markete pár mesiacov dozadu stretla ja. :)
Celá skupinka 7 statočných ženušiek, ktoré pre Vás vyrábali GadoGado.cz náramky 
S úsmevom ide všetko lepšie :)
Dcéra vždy nablízku, aj keď mamka pracuje

Keď GadoGado.cz pomáha!

Od prvého momentu, čo som Gregoriu stretla pred pár mesiacmi na trhu a vypočula si tento príbeh o jej centre, až po osobnú návštevu detí a mám z ulice, som vedela že vymyslím spôsob ako sa zapojiť a pomôcť im. Nenapadlo mi nič vhodnejšie a lepšie ako to prepojiť s našim projektom tiež narodeným na Bali a to GadoGado.cz. Snáď jediný háčik bol v tom, vymyslieť produkt, ktorý by sme mohli dať mamám vyrobiť a následne to za ne s našou pomocou na eshope predali. Pár dní sme za GadoGado.cz tým premýšľali a po konzultácii s Gregoriou to prišlo! NÁRAMKY! Viem, teraz si určite poviete že náramky už na Bali vyrába každý a že to tu už bolo, no toto sú iné náramky! 
  • Náramky s príbehom, ktorých kúpou pomôžete týmto malým okatým krásnym anjelikom z ulice. 
  • Náramky vyrobené ich mamami s nádejou, že aspoň takto môžu svojim deťom zabezpečiť lepšiu budúcnosť. 
  • Náramky, ktoré majú takú silu dobrej myšlienky, že si vždy pri pohľade na svoju ruku spomeniete ako ste tam na druhom konci sveta niekomu vyčarili úsmev na tvári ich kúpou.
  • Náramky z kombinácie prírodnych materiálov semienok Rudrakshi a kameňa, ktoré sú ručne vyrábané priamo na Bali.
  • Náramky za dobrú vec! Náramky od Mám a detí z ulice pre Vás :)
Princezná krásna
Detail na tieto pracovné zlaté ruky 
GadoGado.cz sa teda rozhodlo, že zaplatí všetky náklady spojené s materiálom, výrobou a distribúciou náramkov a že ich budeme predávať pod našou značkou a eshopom. Sedem mám z ulice Vám počas poldňového workshopu, ktorý som s nimi strávila vyrobili presne 50 kusov náramkov v štyroch farbách a dvoch veľkostiach. Užasných sedem statočných mám, ktorých osudy niesú ľahké a aj počas workshopu mi hrdo predstavovali svoje okolo nás pobehujúce deťúrence. Počas času stráveneho s nimi som si všimla ako sa neustále mojkali a objímali so svojimi drobcami a dokonca aj mne preukázali ich dobré srdiečka v momente keď sa so mnou chceli podeliť o ich centrom pridelený skromný obed. To už som dojatá s očami plnými sĺz a hrčou v krku slušne poďakovala, odmietla a začala premýšľať nad tým, že naozaj tí čo majú najmenej sa ešte aj o to málo chcú podeliť!
Všetkých sedem žien sa veľmi snažilo, aby sa Vám náramky páčili a aby sme ich za ne predali čo najviac, keďže sme im sľúbili, že peniaze za tieto náramky sa im vrátia v najlepšej možnej forme. S Gregoriou som sa dohodla, že účel peňazí, ktoré sa vyzbierajú predajom náramkov si dohodneme až po ich nahromadení. Na ich najlepšie využitie zatiaľ zvažujeme 3 kategórie a to oblečenie pre mamy a deti, knihy a školské potreby, materiál na výrobu ďalších produktov, ktoré by mohli mamy vyrobiť a následne predať. 
Hrdá na to čo práve vyrobila
Čerstvo vyrobené náramky si každá mamina hrdo označila svojou menovkou
Tento mix náramkov Vám vyrobila Wayan :)

Ak chcete "Street Centre Bali Mamy a deti ulice" podporiť kúpou náramku, navštívte náš eshop GadoGado.cz.  Pod záložkou "Náramky pro dobrou věc" si vyberte farbu, ktorá sa Vám najviac páči a podporte ich kúpou tohto náramku. Pozor máme len limitovaný počet náramkov a to presne 50 kusov, tak sa poponáhľajte! Ja Vám už teraz z celého srdca ďakujem za tieto mamky a deti a každú jednu Vašu kúpu prosím berte ako dobrý skutok na tomto svete.

Dovoľte mi ešte v závere tohto postu vysloviť jedno moje malé narodeninové prianie! Prajem si aby, ste sa minimálne vy, ktorí čítate tento článok a dostali ste do vienka dar narodiť sa pod štastnou hviezdou, pokúsili pomáhať tým, ktorí to najviac potrebujú! Dobrým skutkom a bodíkmi pre Vašu karmu nič nepokazíte. Nič viac sebe a Vám neprajem. 
Tak teda Happy B.day to me! 

ĎAKUJEM!
Juli :)

2 komentáre:

  1. Odpovede
    1. Leničko ďakujem za komentár a srdečne Ťa pozývam čítať moju novú verziu blogu http://lifeisbetterinbikinis.net/ :)
      Juli :)

      Odstrániť