HOME

utorok 8. decembra 2015

TO TRAVEL IS TO LIVE (II.)

Európa

Matička Európa. Tu ani neviem kde začať lebo ako som už spomínala vyššie od dvoch rokov som si dávala dovolenky, výlety s rodinou a neskôr s kamarátmi. Stále som to ale brala, že veď letím “len do Španielska”, hmmm festival “len v Londýne”...všetko mi tak prišlo, že je tu za rohom. Európe som tak nasadila laťku veľmi vysoko, aby ma niečím vyslovene dostala a podarilo sa. Leto 2009 v Grécku na Chalkidikách bolo najviac epic na zážitky a to bola práve moja prvá práca vonku, kedy som bola odkázaná sama na seba a na moju ukecanú povahu. Nikdy som, ale nebola extra hrdá na to odkiaľ som (viem znie to hrozne), no Ázia mi otvorila oči a ukázala že už len status byť európanom je krásne vzácny. Dnes ak by sa dalo chodím po Ázii v tričku Made in Slovakia! :)
Košice, môj domov

 

Zoznam miest checked za Európu

  • SR (moja rudná hruda, kde som si prešla po svojich, na bicykli, snowboarde a všetkými dopravnými prostriedkami veľkú časť našej krajinky)
  • ČR (Praha je môj druhý domov!, Plzeň, Brno, Hradec, Zlín, Litoměřice, Liberec, Špindlerov Mlýn, Šumava,České Švýcarsko,...skoro celá republika)
  • Poľsko (Krakow, Osvienčim, Treblinka)
  • Maďarsko (Budapešť, Debrecín, Miskolc, mnoho ďalších čo neviem či sú na mape)
  • Rakúsko (Viedeň, Zell am See, Kaprun, Salzburg)
  • Nemecko (Mníchov, Drážďany, Bad Schandau, Berlín je láska!)
  • UK (Londýn)
  • Francúzsko (Paríž)
  • Španielsko (Barcelona (!), Zaragoza, Bilbao, San Sebastián, Tenerife)
  • Taliansko (Rím, San Marino, Rimini, Gaeta)
  • Grécko (Thassos, Kréta, Cyprus, Chalkidiki, Thessaloniki)
  • Chorvátsko (absolútne netuším kde presne, v Chorvátsku som nebola už dobrých 15 rokov a nepamätám si to vôbec, pamätám si ružové sandálky do vody a rybu s názvom “morské hovno”)
  • Bulharsko (same here, to by vedeli doplniť naši, kedže odvtedy som tam ja sama nebola len s nimi keď som ešte ťahala káčera po dvore)
London babe! A moje komando milované
Berlín
Praha a fotenie pre GadoGado
Cyprus na návšteve u ségry
Tatry so ségrou
Pýcha Slovenska, naše krásne Tatry
Rím a slávne Coloseum
Zoznam miest na "Europe Wish Travel Liste"
  • Holandsko (Amstr hlavne, nechala by som sa tam pozvať na nejaký koláčik :))
  • Slovinsko (s baťohom na túru do hôr, príroda jednoznačne)

Ázia

Z mojich litánií a ódy na radosť, ktorú Vám tu píšem v každom jednom poste ste už asi pochopili, čo pre mňa Ázia znamená. Krásny kus sveta, ktorý som nikdy extra netúžila objaviť no po tom čo sa mi ukázala, tu chcem “stvrdnúť” na minimálne ešte jeden tak krásny rok ako bol tento 2015. Viac sa rozpisovať nebudem a prejdem rovno na zoznam, ešte dodám Ázia som do teba! Až po uši!
Floating market Bangkok
Kuala Lumpur na dlani

Zoznam miest checked za Áziu
  • Srí Lanka (viď posty o Srí Lanke)
  • Singapur
  • Hong Kong
  • Thajsko (Bangkok, Kanchanaburi, Koh Phi Phi, Koh Lanta, Krabi)
  • Kambodža (Siam Reap)
  • Malajzia (Kuala Lumpur)
  • Indonézia (Bali, na tému Bali písem ľúbostné listy a čoskoro sa k ním už dopracujeme)

Hong Kong
Kambodža a moji najlepší študenti, navždy budem "Tíčr"
Zoznam miest na "Asia Travel Wish Liste"
  • Japonsko (kultúra cela čaj, sushi, gejše, architektúra, záhrady)
  • Filipíny (pláže, biely piesok, nebíčkovo modré more, šnorchlovanie, exotika)
Austrália
Len pri tom slove "Austrália" mám husiu kožu a všetko tak čerstvo v spomienkach! Presne predvčerom sme sa vrátili po 2 týždňoch z Austrálie a mne sa chce o tom výlete napísať jednu veľkú knihu. Môj celoživotný sen! Najväčší cestovateľský sen aký som kedy mala! Vidieť Sydney, pomojkať si kengurky, vidieť koalu v prírode, 12 apoštolov na Great Ocean Road a piť ospevovanú kávičku v Melbourne. Splnené, checked, zimomriavky až za ušami, pišťanie a kričanie od radosti tiež a ja som najspokojnejšia ľudská bytosť na tejto planéte. Vďačná ľudská bytosť za tieto možnosti, za to že žijem, cestujem, spoznávam, stretávam, fotím a že môžem!
Sydney a môj splnený sen
 Cestou necestou po Great Ocean Road
Tak na záver postu by som ešte chcela spomenúť, že zoznamy ktoré som splodila sú moje sny. Sú to sny o ktoré sa s Vami delím a ktoré som si buď už splnila alebo sa len chystám. Chcela by som povedať, že viem že na svete existuje milión nádherných miest o ktorých možno ani neviem a objavím ich tak nejak nechtiac, no o to viac z toho budem mať radosť. Že to bude nečakané! Tento post má slúžiť aj ako inšpirácia pre Vás, kto ma čítate, aby ste cestovali čo Vám to možnosti dovolia a spoznávali svet, lebo zážitky sú to čo Vám už nikto nikdy nevezme!


S láskou,
J.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára